De zomer is ten einde. De kinderen zijn weer naar school en bij het koffieapparaat op de werkvloer wordt in geuren en kleuren verteld over de belevenissen in het buitenland. Vluchtvertragingen zullen dit jaar waarschijnlijk minder vaak het gespreksonderwerp zijn ten opzichte van vorig jaar. De zomer van 2017 is namelijk qua vertraagde, overboekte en geannuleerde vluchten een stuk rustiger gebleken dan de zomer van 2016. In dit artikel geven we van Vluchtvergoed.nl graag een korte recap van het vluchtverkeer vanaf Schiphol deze zomer.

Relatief rustige zomer ondanks recordaantal passagiers

In ons artikel over de drukte op Schiphol vermijden in de zomermaanden schreven we al dat de meivakantie van 2017 voor grote problemen had gezorgd op Schiphol. Veel reizigers kregen te maken met vluchten die bijzonder lang vertraagd waren of in sommige gevallen zelfs helemaal niet meer vlogen op de betreffende datum. Schiphol beloofde beterschap en eerlijk is eerlijk; de maanden juli en augustus waren behoorlijk rustig qua vluchtproblemen.

De zomervakantie van 2017 is achter de rug en Vluchtvergoed.nl behandelt in deze recap de vluchtproblemen die er waren deze zomer. Lees snel verder!

De cijfers tonen aan dat er in de maand juli zo’n 8% minder problemen waren in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar: 518 in 2017 en 561 in 2016. Augustus was daarentegen wat onstuimiger (mede door het slechte weer dat we hier in Nederland hadden waardoor toch nog veel reizigers last minute op reis gingen naar het buitenland), maar ook in deze maand waren er minder vertraagde vluchten dan een jaar geleden.

Dit is knap te noemen. Volgens het CBS hebben Nederlandse luchthavens in 2017 namelijk een recordaantal passagiers verwelkomd. Alleen in het tweede kwartaal al vlogen 20,4 miljoen reizigers via een Nederlandse luchthaven. De verwachting is dat tegen het einde van dit jaar wederom alle records worden verbroken. Vorig jaar vlogen ongeveer 70 miljoen passagiers via een Nederlandse luchthaven en de verwachting is dus dat de teller op 31-12-2017 hoger uit zal vallen dan vorig jaar.

De zomervakantie van 2017 is achter de rug en Vluchtvergoed.nl behandelt in deze recap de vluchtproblemen die er waren deze zomer. Lees snel verder!

Al met al goed nieuws dus voor reizigers en de luchtvaartmaatschappijen deze zomer. Bij een vertraging die langer dan 3 uur duurt heeft een gedupeerde reiziger in veel gevallen namelijk recht op een onkostenvergoeding. Afhankelijk van de reis en de bestemming kan deze vergoeding oplopen tot wel € 600,- per persoon. Het aantal claims dat de luchtvaartmaatschappijen deze zomer binnen hebben gekregen is dus relatief laag en als je dan bedenkt dat (heel) veel mensen geen claim indienen terwijl ze er wél recht op hebben, komen de luchtvaartmaatschappijen deze zomer helemaal goed weg!

De zomervakantie van 2017 is achter de rug en Vluchtvergoed.nl behandelt in deze recap de vluchtproblemen die er waren deze zomer. Lees snel verder!

Toch vluchtproblemen gehad deze zomer?

Behoor jij tot dat kleine clubje mensen dat helaas toch vluchtproblemen heeft ondervonden deze zomer en ben je benieuwd of je recht hebt op een vergoeding? Dien dan hier je claim snel in. Onze juristen gaan op basis van ‘No Cure No Pay’ voor je aan de slag om te ontdekken of je recht hebt op een vergoeding na een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht. Heb je recht op een vergoeding en krijg je deze ook uitgekeerd vanuit de luchtvaartmaatschappij? Alleen dan hanteren we een kleine collector’s fee voor onze diensten. In alle andere gevallen zijn alle gemaakte kosten voor onze rekening.

Benieuwd naar hoe dat precies werkt, het indienen van een claim via Vluchtvergoed.nl? Lees dan verder op deze pagina!

 

WhatsApp chat Claim indienen via WhatsApp